Η Google προχώρησε στην ανακοίνωση μιας μικρής, αλλά σημαντικής ενημέρωσης που στοχεύει στη βελτίωση της εμπειρίας και της αξιοπιστίας για τους χρήστες του Google Chat. Συγκεκριμένα, η εταιρεία μεταφέρει την υπηρεσία σε έναν νέο τομέα (domain), προσφέροντας έτσι ταχύτερη πρόσβαση από πριν.
Η Μεταφορά του Chat
Η Google επιβεβαίωσε ότι η πρόσβαση στο Chat θα γίνεται πλέον μέσω του “chat.google.com”, εγκαταλείποντας την παλιά διεύθυνση “mail.google.com/chat“. Αυτή η αλλαγή αναμένεται να μειώσει σημαντικά τον χρόνο φόρτωσης. Προς το παρόν, δεν έχουν γίνει αλλαγές στη διεπαφή χρήστη (UI).
Η σταδιακή διάθεση της αλλαγής ξεκίνησε για όλους τους χρήστες του Workspace και τους κατόχους προσωπικών λογαριασμών Google και υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί σε περίπου έναν μήνα. Όσοι έχουν ήδη προσθέσει το Google Chat στους σελιδοδείκτες τους, μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν την υπηρεσία μέσω του υφιστάμενου τομέα χωρίς πρόβλημα.
Απαιτούμενες Ενέργειες για Διαχειριστές & Προγραμματιστές
Η μετάβαση αυτή απαιτεί ενέργειες από συγκεκριμένες ομάδες:
- Προγραμματιστές/Διαχειριστές Workspace: Όσοι έχουν αναπτύξει επεκτάσεις που αλληλεπιδρούν με το Google Chat πρέπει να τις ενημερώσουν, διασφαλίζοντας τη συμβατότητα με τον νέο τομέα “chat.google.com”.
- Διαχειριστές Δικτύου: Οι διαχειριστές του Workspace που αποκλείουν το Google Chat στον οργανισμό τους μέσω κανόνων allowlist ή block URL (στον Chrome ή σε άλλα προγράμματα περιήγησης) οφείλουν να προσθέσουν τον νέο τομέα.
- Πολιτικές Ιστοτόπου: Πρέπει να επικαιροποιηθούν οι πολιτικές που αφορούν συγκεκριμένους ιστότοπους για άδειες (π.χ., πρόσβαση σε κάμερα, μικρόφωνο ή ειδοποιήσεις) ώστε να περιλαμβάνουν τον νέο τομέα.
Παράλληλη Εξέλιξη στο Gmail (DLP)
Η διεύθυνση “mail.google.com” χρησιμοποιείται κυρίως για την υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Google. Στο πλαίσιο αυτό, ο τεχνολογικός κολοσσός κυκλοφόρησε πρόσφατα μια ενημέρωση για τις ετικέτες ταξινόμησης δεδομένων του Gmail. Αυτές επιτρέπουν στους οργανισμούς να κατηγοριοποιούν τα μηνύματά τους με προσαρμοσμένες ετικέτες και να εφαρμόζουν κανόνες Πρόληψης Απώλειας Δεδομένων (DLP) για την προστασία ευαίσθητων πληροφοριών.
Πλέον, η Google επιτρέπει σε χρήστες με συγκεκριμένα επίπεδα συνδρομής Workspace να δημιουργούν κανόνες DLP που προσθέτουν μια κεφαλίδα (header) ή ένα υποσέλιδο (footer) στο σώμα του email. Αυτά τα μηνύματα ενημερώνουν τους εξωτερικούς χρήστες για την ευαισθησία του περιεχομένου και τις απαιτήσεις χειρισμού του.
