Η Meta φέρνει τη δυνατότητα συνδρομής χωρίς διαφημίσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο, απαντώντας στις πιέσεις των ρυθμιστικών αρχών. Οι χρήστες του Facebook και του Instagram αποκτούν πλέον την επιλογή να πληρώσουν για να αποφύγουν τις εξατομικευμένες διαφημίσεις.
Γιατί η Meta Εισάγει τη Συνδρομή
Η εισαγωγή αυτής της επιλογής γίνεται κατόπιν καθοδήγησης από το Γραφείο του Επιτρόπου Πληροφοριών (ICO) του Ηνωμένου Βασιλείου. Η Meta προσφέρει πλέον στους Βρετανούς χρήστες μια σαφή επιλογή:
- Δωρεάν χρήση με εξατομικευμένες διαφημίσεις (το παραδοσιακό μοντέλο).
- Επί πληρωμή συνδρομή για εμπειρία χωρίς διαφημίσεις.
Στόχος του ICO είναι να διασφαλίσει ότι οι χρήστες έχουν ουσιαστική επιλογή και διαφάνεια σχετικά με τη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων για διαφήμιση.
Η Σύγκριση με την ΕΕ
Η Meta χαιρέτισε την προσέγγιση του ICO, χαρακτηρίζοντάς την «εποικοδομητική» και «πιο φιλική προς την καινοτομία» σε σχέση με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η εταιρεία κατηγορεί τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ για «υπέρβαση», καθώς απαιτούν λιγότερο εξατομικευμένη διαφήμιση, η οποία, όπως υποστηρίζει, «δημιουργεί μια χειρότερη εμπειρία για χρήστες και επιχειρήσεις».
Κόστος και Οικονομική Λογική
Παρόλο που το 97,8% των εσόδων της Meta προέρχονται από διαφημίσεις (βάσει της έκθεσης του 2023), η επί πληρωμή επιλογή της επιτρέπει να διατηρήσει το δωρεάν μοντέλο για τους περισσότερους, ενώ παράλληλα συμμορφώνεται με τους κανόνες απορρήτου. Η Meta τονίζει τη σημασία της εξατομικευμένης διαφήμισης, ισχυριζόμενη ότι κάθε £1 που δαπανάται από τους διαφημιζόμενους του Ηνωμένου Βασιλείου αποφέρει £3,82 σε έσοδα.
Τιμές Συνδρομής
Η συνδρομή καλύπτει τόσο το Facebook όσο και το Instagram μέσω ενός ενιαίου πακέτου. Οι τιμές διαμορφώνονται ως εξής:
Πλατφόρμα | Πρώτος Λογαριασμός | Κάθε Επιπλέον Λογαριασμός |
Web | £2,99/μήνα | +£2/μήνα |
iOS & Android | £3,99/μήνα | +£3/μήνα |
Η υψηλότερη τιμή στις εφαρμογές οφείλεται στα τέλη που παρακρατούν οι πλατφόρμες (Apple/Google). Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι χαμηλότερες από την αντίστοιχη συνδρομή στην ΕΕ (€5,99/μήνα μέσω web και €7,99/μήνα σε mobile).
Για Όσους Δεν Πληρώνουν
Οι χρήστες που επιλέγουν να μην πληρώσουν θα συνεχίσουν να βλέπουν διαφημίσεις, αλλά θα διατηρούν πρόσβαση σε όλα τα υφιστάμενα εργαλεία για τη διαχείριση της διαφημιστικής τους εμπειρίας, όπως οι ρυθμίσεις προτιμήσεων και οι εξηγήσεις “Γιατί βλέπω αυτή τη διαφήμιση;”.